یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
کد خبر: 1183170
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
سال تحصیلی

حوزه/ مدیر مدرسه خواهران برازجان گفت: هدف طلاب از تحصیل علم، خدمت به دین و جامعه و ترویج معارف اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، همزمان با آغاز امامت امام زمان(عج)، مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان صبح امروز با حضور امام جمعه موقت و طلاب جدیدالورود آغاز شد.

اکرم غیب الهی مدیر مدرسه علمیه خواهران برازجان، در این مراسم با اشاره به اهمیت این روز اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی همزمان با آغاز امامت امام زمان(عج)، فرصتی است تا طلاب با تجدید عهد و پیمان و با الهام از آموزه‌های ایشان، در مسیر علم و معرفت گام بردارند و خود را برای خدمت به جامعه آماده کنند.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) در مورد تأثیر دعای حقیقی در فرج امام زمان(عج)، گفت: دعای خالص می‌تواند در تعجیل فرج مؤثر باشد و ما به عنوان طلاب باید این دعا را در زندگی خود جدی بگیریم.

مدیر مدرسه علمیه برازجان به اهمیت ترویج فرهنگ مهدویت و آماده‌سازی جامعه برای ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و یادآور شد: وظیفه ما این است که با علم و عمل خود، مردم را به انتظار فرج و دعا برای آن تشویق کنیم.

وی تصریح کرد: هدف ما از تحصیل علم، خدمت به دین و جامعه و ترویج معارف اهل بیت(ع) است و این باعث می‌شود ما خود را به عنوان الگوهایی از دینداری و تقوا معرفی کنیم.

غیب الهی، به تشریح نظر امام خمینی(ره) در مورد طلاب پرداخت و ابراز کرد: مردم وقتی یک طلبه را می‌بینند، به یاد پیامبر(ص) می‌افتند، این جمله به عنوان یک مسئولیت بزرگ برای طلاب مطرح شد تا با رفتار و کردار خود، یاد و نام اهل بیت(ع) را در دل‌ها زنده نگه دارند.

وی، تأکید کرد: این آیین به عنوان نمادی از همبستگی و عزم طلاب برای خدمت به دین و جامعه می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha